סמוטריץ': "אסור להיכנע לאלימות, לא לעצירת החקיקה"

איתי גדסי 1 Comment on סמוטריץ': "אסור להיכנע לאלימות, לא לעצירת החקיקה"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בקריאה למצביעי הימין להשתתף בהפגנת התמיכה ברפורמה: "לא ניתן שיגנבו לנו את הקול ואת המדינה" | עשרות אלפים מפגינים נגד הרפורמה סמוך לכנסת

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' קרא לפני זמן קצר למצביעי הימין להגיע הערב (שני) להפגנת תומכי הרפורמה המשפטית סמוך לכנסת. "חברים, אסור בשום פנים ואופן לעצור את הרפורמה לתיקון מערכת המשפט ולחיזוק הדמוקרטיה הישראלית. אנחנו הרוב. אסור להיכנע לאלימות, לאנרכיה, לסרבנות ולשביתות פראיות. אנחנו הרוב. בואו נשמיע את הקול".

סמוטריץ' קרא לציבור: "נפגשים הערב ב-18:00 בירושלים, מול הכנסת. אני אהיה שם. בואו גם אתם. לא ניתן שיגנבו לנו את הקול ואת המדינה".

המשטרה אישרה את הפגנת הימין הצפויה הערב. שורת ארגונים רבים מהימין הצטרפה ליוזמה והודיעו כי יובילו יחד את ההפגנה, נגד מהלכי השמאל ובעד מהלכי הממשלה תחת הכותרת "לא יגנבו לנו את הבחירות".

גם כעשרים מרבני הציונות הדתית קראו לממשלה שלא לסגת מחקיקת הרפורמה המשפטית – לאור הדיווחים כי ראש הממשלה יודיע על עצירה בחקיקה.

נדחתה על הסף עתירה להוצאת נתניהו לנבצרות

"בחסדי ה' עם ישראל בחר ממשלה יהודית ולאומית שתפעל למען תורת ישראל, עם ישראל וארץ ישראל. לא יעלה על הדעת שהמיעוט יכפה את דעתו באלימות וביצירת אנרכיה ברחובות. אחים אנחנו, נמשיך ונאהב איש את רעהו ללא סייג וגבולות, אך אהבתנו לאחינו לא תרפה את ידינו מלפעול למען תיקון מתחייב למען עמו ונחלתו", כתבו הרבנים.

הם קראו לממשלה לקדם את הרפורמה המשפטית. "אנו קוראים לנציגי המחנה הלאומי לא לעצור את החקיקה ומחזקים את ידיהם בשעה גדולה זו. ד' עוז לעמו יתן, ד' יברך את עמו בשלום".

מארגן הפגנת הימין: "מתגלית אמת קשה מנשוא"

בין החותמים על הקריאה: הרב שלמה אבינר, הרב איתן איזמן, הרב שמואל אליהו, הרב מנחם בורשטיין, הרב חיים ברוך, הרב דוד חי הכהן, הרב מיכאל הרשקוביץ, הרב ברוך וידר, הרב אליהו זייני, הרב אליקים לבנון, הרב יגאל לוינשטיין, הרב דב ליאור, הרב יהודה סדן, הרב דוד פנדל, הרב צבי קוסטינר, הרב חיים שטיינר והרב עמיאל שטרנברג.

עשרות אלפים מפגינים בשעה זו בסמוך לכנסת נגד הרפורמה המשפטית. המפכ״ל נמצא בחפ״ק המשטרה סמוך למשכן הכנסת ומקבל דיווחים שוטפים ועדכונים ממפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן.

פעילי שמאל הצליחו לחדור לתוך בנין הכנסת, שם פגשו את שר החינוך יואב קיש מהליכוד, תוך שהם צועקים לעברו "תתפטר". מאבטחי הכנסת שהוזעקו למקום, הוציאו אותם מחוץ לבניין.

בתוך כך, יהודה אבידן, מנכ"ל המשרד לשירותי דת הורה לכלל עובדי שירותי הדת להתייצב לעבודתם כסדרה: "ברור כי ההיערכות הנדרשת לאפשר לעם ישראל לחגוג את חג הפסח כהלכתו חיונית ובלתי ניתנת לעצירה".

יו"ר ההסתדרות, מכריז על "שביתה כללית במשק"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד נאם בעצרת המחאה מחוץ למשכן הכנסת: "לא את שר הבטחון ראש הממשלה נתניהו פיטר אתמול בלילה, הוא פיטר את המציאות. הוא פיטר את האמת – האמת היא שבשלושה חודשים של כאוס הממשלה הזו ביצעה את השמדת הערך הגדולה בתולדות המדינה״.

ראש לשכת עורכי הדין: "להפגין ולא להגיע לבתי המשפט"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "אני קורא לכל המפגינים בירושלים, מימין ומשמאל, לנהוג באחריות ולא לפעול באלימות. אנשים אחים אנחנו". נתניהו עומד על דעתו לעצור את החקיקה, ונערך לשאת את הצהרתו בנושא.

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין הודיע בצהריים: "כחבר בסיעת הליכוד, אני אכבד כל החלטה שיקבל ראש הממשלה נתניהו באשר להליכי חקיקת הרפורמה המשפטית. זאת מתוך ידיעה שמצב בו איש הישר בעיניו יעשה עלול להביא באופן מיידי לנפילת הממשלה ולקריסת הליכוד.

פגישת ראשי הקואליציה: נתניהו לוחץ לעצור את הרפורמה

"על כולנו לעשות מאמץ כדי לייצב את הממשלה והקואליציה. על כולנו מוטלת החובה לא לעשות את הטעות שנעשתה בשעתו עם הפלת ממשלת שמיר, טעות שהובילה לאסון הסכמי אוסלו".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    הפתרון היחידי למשבר: מעבר לצבא מקצועי. כך ירד המטען השלישי שחוצץ בין שכבות העם בעניין שוויון בנטל. וכך שום חייל לא יוכל לעשות שימוש של מרי בצבא לצרכים פוליטים.